GLUTENSİZ MERCİMEK UNLU LOR KURABİYESİ

İzlemek içiinn >> https://youtu.be/D0_wLtK0e_A
Malzemeler:
° 7-8 YK. Lor
° 1 Yumurta
° 1 Portakalın Suyu ve Kabuğu
° 1 Kabartma Tozu
° 2 YK. Dut Kurusu (Un Haline Getirdim) 
° 1 ÇK. Tarçın
° 2-3 Damla Limon Suyu
Yapılışı:
 Fırınımızı 180° ye ayarlayalım. Karıştırma kabına yumurtayı alıp çırpalım. Ardından loru ekleyip karıştırmaya devam edelim. Üzerine portakal suyunu ve mercimek unlarını ilave edip üzerine kabartma tozu ekleyip ve limon suyunu damlatıp karıştıralım. (Ben glutensiz mercimek unu kullandım ama tabi badem ve fındık unlarıyla da çok güzel olacağını düşünüyorum.) Ardından portakal kabuklarını ve dut kurusu unu (ben 2 yemek kaşığı dut kurusunu un haline getirdim) ile tarçını ilave edip yoğuralım. Kurabiye hamurumuz istediğimiz kıvama gelince şekil verip tepsiye dizelim. 180° fırında 20-25dk pişirelim. Bon appétit... 

Yorumlar