MEYVELİ GÜLLAÇ

     
        Ramazan yaklaştıkça görmeye başladığımız, ramazan boyunca saltanatını sürüp sonra yine ortadan kaybolan nefis bir tatlı, ben gülsuyu kullanmadım fakat sütüne eklenen gül suyundan dolayı aslında ismi " güllü aş". 
Malzemeler:
° 10 Yaprak Güllaç
° 1,5 Litre Süt
° 2 SB. Şeker
 ° Gülsuyu (Ben gülsuyu kullanmadım ama siz kullanacak olursanız sütün içine ekleyebilirsiniz.) 

Süslemek İçin:
° Ceviz
° Çilek
° Muz
Yapılışı:
    Süt ve şekeri bir tencereye alıp şekerler iyice eriyene kadar pişiriyoruz. Daha sonra sütümüzü ılıması için kenara bırakıyoruz. Süt çok sıcak olursa güllaç yaprakları hamur olur, o yüzden hafif ılık olması yeterli olacaktır. Ben meyveli güllaç yapmak istedim, dilerseniz meyvesiz de çok güzel oluyor. Tatlımızı yapacağımız borcama bir güllaç yaprağı serip üzerine ılıyan sütümüzden ilave ediyoruz, 5 yaprağa kadar bu işlemi tekrar edelim. 5. yaprağı da serip üzerine süt ilave ettikten sonra istediğimiz şekilde süsleyebiliriz. Ben ceviz, muz ve çilekle arasını süsledim. Daha sonra tekrar güllaç yapraklarını serip süt ilave edelim, yapraklar bitene kadar bu işlemi tekrar edelim. Hepsini ekledikten sonra buzdolabında dinlenmesi için bırakalım. Dilediğimiz gibi süsleyip servis edelim...

Yorumlar