KEFİRLİ ISIRGAN OTU EKMEĞİ

         Selaamm, karantina günleriniz nasıl geçiyoorr.?? Bu virüs yüzünden karantina günlerinde herkesin evlerinde can sıkıntısından pasta, börek , çörek yaptığını görüyorum.. Herkesin aklında;  bağışıklık sistemim acaba kuvvetli mi, acaba bana virüs gelse atlatabilir miyim, ne kadar kuvvetliyim diye düşünceler geziniyor. Haklı olarak bir hastalığa yakalanmamak için de vitaminlere, probiyotiklere, daha doğal ve sağlıklı olanlara yönelmeye başladık. Bu ekmeğimin içine bağışıklık sistemini güçlendirdiği, sindirim sistemini düzenlediği, mikrobik enfeksiyonlara karşı direnci arttırdığı için KEFİR'i ve de kanı ve vücudu temizlediği, solunum sorunlarını giderdiği için ISIRGAN OTU'nu eklemek istedim. Isırganın o lezzeti bütün ekmeğe işledi ve kefir de ekmeğimin mayalanmasına katkı sağladı.

   Malzemeler:

  • 5 Cup Un (1Cup=250ml)
  • 600 Ml Kefir
  • 2 YK. Zeytin Yağı
  • 2 YK. Şeker
  • 1 YK. Tuz
  • 1 Kabartma Tozu
  • 1 ÇK. Karbonat



          
     Geniş bir kabın içerisine oda sıcaklığındaki kefiri, şeker ve zeytin yağını ekleyip karıştırıyoruz. Ardından 2 cup un ekliyoruz üzerine kabartma tozu ve karbonatı ekleyip yavaş yavaş yoğurmaya başlıyoruz. Şimdi tuzu da ekleyip ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar un ekliyoruz. Bu ölçülerdeki bir ekmek için 5 cup un eklemeniz yeterli olacaktır. Hamurumuz istediğimiz gibi olduktan sonra kurumuş ısırgan otumuzu da ekleyip biraz daha yoğuruyoruz ki birbirlerine karışsınlar. Pişireceğimiz kalıbımıza alıp 1,5 saat mayalanması için dinlendiriyoruz. Ben bu ekmeğim için döküm bir kap tercih ettim ve içine yağlı kağıt serdikten sonra ekmeğimi kalıbıma koydum. 1,5 saatin sonunda fırına koyup 200 dereceye getirirsek yavaş yavaş yaklaşık 1 saate enfes ekmeğimiz pişmiş olacaktır.



                                                                                       bon appetit

Yorumlar