MUZLU-YULAFLI KEK---> BANANA CAKE-GLUTEN FREE


Merhabalaarrr :) Sınavlar, iş bulma çabaları derken buraları biraz boşlamış olabilirim. Sonuç olarak iş de bulamadım, kendimi yine kek, çörek, börek yapımına verdim. Bakalım bir kaç tanesini de sizinle paylaşıyorum. Muzlu, güzel, minnoş, tamamen uydurmasyon üzerine olan ama tadına bayıldığımız bir kek yaptıımmm...

Malzemeler:

  • 3 Tane Minik Muz
  • 2 Yumurta
  • Yarım S.B'dan Biraz Fazla Şeker
  • Yarım Ç.K. Tuz
  • 2 S.B. Un
  • 1 Ç.B. Süt
  • Kabartma Tozu
  • Vanilya
  • Yarım Ç.B. Ayçiçek Yağı
  • İstenilen Miktarda Yulaf Ezmesi
Fırınımızı 175 dereceye ayarlıyoruz. Ve kek kalıbımızı yağlıyoruz. Un, kabartma tozu, vanilya ve tuzu karıştırıyoruz. (Bu arada ben bu keki glutensiz un ile yaptım ama tabi glutensiz un yerine normal buğday unu da kullanılabilir.) Ayrı bir kapta yumurtayı ve şekeri köpürünceye kadar çırpıyoruz. Ardından ayçiçek yağını ve sütü de ekleyip karıştırıyoruz. Muzlardan 2 tanesini çatalla ezip püre kıvamına getirdikten sonra bu karışıma ekliyoruz. Katı karışımımızı da sıvı karışımla birleştirip çırpmaya devam ediyoruz. En son 'artık ne kadar seviyorsak' istediğimiz kadar yulaf ezmesini de ekleyip spatula yardımıyla karıştırıp kalıbımıza döküyoruz. Kalan muzumuzu da ben ince ince kesip karışımın üzerine sıraladım, siz istediğiniz gibi desen yapabilirsiniz. Kekimizi 175 derece fırınımızda kontrollü olarak pişiriyoruz.

Yorumlar