‘GREEK SALAD’ 🇬🇷🇬🇷




Madem Atina'dayım e hadi gelin o zaman bir Yunan Salatası yapalım. :) Yunancası Horiatiki olan bu yunan salatasına aman bu da ne ki normal bir salata işte diyebilirsiniz. Ama onlar için sofrada olmazsa olmaz bir şey. Burada bu salatayı yediğim bazı tavernalarda fotoğrafta gördüğünüz gibi yeşillikli ve malzemeleri normal bir şekilde kesilmiş olanı yedim ama bazılarında ise domates 4 parçaya kesilmiş, biberler büyük büyük doğranmış, salatalıklar büyük dilimlenmiş ve üzerindeki feta peyniri de büyük bir parça olarak önüme gelenini de gördüm. Ve  Yunan Salatasına limon sıkılmaz, yeşillik konmaz diyen insanlarla da tanıştım, tam olarak nasıl olur bilemem ama ben iki türlüsünü de burada yediğim için ortaya karışık bir şeyler yapmak istedim. Zaten bu Yunan Salatası'nın asıl özelliği içindeki mis kokan zeytinyağı, Feta peyniri ve salatanın dibindeki peksimetler. O zaman hadi hazırlayalım.


Malzemeler:




  • Feta Peyniri
  • Peksimet
  • Domates
  • Salatalık
  • Biber
  • Soğan
  • Zeytin
  • Kekik
  • İsteğe Bağlı Yeşillik
  • İsteğe Bağlı Havuç


Salatamızın malzemelerini doğrayalım. Salata tabağımızın en altına peksimetlerimizden 2-3 tane koyalım ardından doğradığımız salata malzemelerimizi peksimetlerin üzerine ekleyelim. Daha sonra üzerine zeytinlerimizi ve küp küp doğradığımız feta peynirimizi serpiştirelim, üzerine de mis gibi kokan zeytinyağını gezdirelim ardından kekik serpiştirelim. İşte hazııırr. Yunan Salatasının fiyatı Yunanistanda 5 ile 6.5 Euro arası değişiyor.



Yorumlar

Yorum Gönder